Tuesday, October 6, 2009

SeKaDaR ReNunGaN



Ya Allah,
Aku hanyalah insan biasa yang tidak punyai apa-apa,
Segala hidupku matiku hanya ku berserah pada_Mu Ya Allah,
Ajal, maut, jodoh, pertemuanku semuanya telah
ditentukan Oleh_Mu sejak azali lagi,
Aku berserah segala-galanya pada_Mu yang Allah.

Ya Allah,
Aku akui sebagai insan biasa di dunia fana ini,
Tidak terlepas aku dari lalai dan leka dalam
Menjalankan tanggungjawabku sebagai hamba_Mu,
Namun akan aku cuba sedaya upayaku untuk mengabdikan diri pada_Mu.

Wahai Tuhanku,
Jauh sudah rela kakiku melangkah, Aku hilang tanpa arah,
Aku insan yang lemah,terangilah jiwa dan perjalanan hidupku,
Ampunkanlah segala dosaku, terimalah taubatku,
Sesungguhnya Engkaulah pengampun dosaku

Ya Rabbi,
Izinkanlah aku kembali padamu,
Meskipun mungkin takkan sempurna,
Berikanlah aku kesempatan waktu,
Untuk Bersujud pada_Mu.

p/s : Coretan ini hanyalah sekadar untuk renungan kita bersama. Semoga hidup kita akan diberkati dan diredhai Allah SWT...Amin

No comments:

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...