Monday, October 12, 2009

Memories In Kelantan

Pertunangan ejai ngan fatin

My memory Photo
ejai,tengku ngan aku

aku ngan nana
ejai,aku,tengku ngan umaira (si kecik tue)

nana,aku and durians

nana,aku and ejai

Cousin aku ajak aku meneman majlis pertunangan die kat Kelantan..Mulernye malas gak nak g tp bile pk balik ble lg nk jalan2 kat Kelantan kan..dah ler transport n makan die support...so pe lg tanpa pk 2x aku join la gak trip die..!!..Rombongan dari belah kami juz 4 kete jerk..km bertolak dr penang pkul 9.oo pg..sampai kelantan lebih kurang pukul 2.00 ptg..!!

Kat saner km sewa homestay jer..perjalanan yg memakan maser selama lebih krg 6 jam tue menyebabkan pinggang aku cam nk patah (cewah mengalahkan org yg drive..hehe)..sampai2 jer km sumer merebahkan diri dulu especially pak jang aku ar yng merangkap ketua rombongan ini..

Lebih kurang dalam pukul 4.00 ptg rombongan kami bertolak ke rumah bakal tunang sepupu aku nie..x ler jauh sgt umah tunang die nie ngan homestay kami lebih kurang 20 minit jerk..sampai jer rombongan kami di rumah diorang kami disambut dengan meriah sekali..almaklumlah owang jauh datang..!!

So upacara pertunangan pun dijalankan..selepas upacara “Letak Belanja” selesai..seterusnyer upacara tukar cincin dan upacara persandingan plak..gempak gak majlis pertunangan diorang nie..So secara rasmi ler cousin aku nie jadi tunangan owang..!! (pas nie jgn nakal2 lagi yer Ejai).

Sebelah malam pula aku bersama Cousin2 aku yg lain g jalan2 kat Wakaf Che Yeh..mcm2 jg ar der jual kat cni..sampai naik juling mata aku…x tau nk beli per..hehe…aku beli tudung kat mak aku n kalau dah sampai cni x sah ar kalu x beli kopok lekor..!!penuh gak ar bonet kete ngan barang2 aku nie..hehe..

Esok paginyer kami pun bertolak pulang ke negeri asal kami..dlm perjalanan pulang sempat lg kami singgah tepi jalan kat Jeli..bukan wat per pun juz makan durian jer…!!ERMM SODAPNYER DURIAN..selamat tinggal Kelantan..

SELAMAT BERTUNANG BUAT EJAI DAN FATIN
SEMOGA KORANG BAHAGIA SEHINGGA KE AKHIR HAYAT

2 comments:

sis rma said...

Salam...lah..bertunang ker..kakma ingat nikah..coz siap duduk atas pelamin lagik... ish..ish..ish... confius...

meera said...

sue dah cumelll...
sue...miss u so much tau...

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...