Sunday, October 11, 2009

Release Tension Kat Taiping



Ermm bz betoi aku minggu lepas..byk betoi keje yg aku nk kene settlekan..selagi x tutup mata..keje..keje..keje..tapi x per le keje tue kan amanah n tanggungjawab kite so kite kenelah buat dengan penuh rasa tanggungjawab dan keikhlasan..insyallah moga-moga rezeki yang diperolehi kite nie akan diberkati Allah SWT.

Kalu dok asyik pk pasal keje pun pening kapala jg kan..so aku ngan beberapa member ofis aku pun planning nak makan angin ujung minggu..km pun planning pegi Taiping..kiranya tempat yang paling dekat ar jg dan yang paling penting dapat save budget..almaklumlah gaji bulan nie awal..hehe..!!

So ari sabtu baru nie kami pun bertolak ler ke Taiping..Kami pegi berempat je (aku,kak min, kak farah dan keynah) sumernyer yang bujang2 trang tang tang lagi..hehe..Destinasi 1st kami ialah Maxwell Hill (Bukit Larut)..km naik ke puncak ngan Jeep..mulernyer niat di hati nak jalan kaki jer sampai ke puncak oleh sebab masing-masing stamina dah ke tahap minimum so kami guner ler pengangkutan yang telah di sediakan dengan bayaran RM 6.00 sorang (murah jer)..sejuk gak biler sampai ke puncak nie..per lagi time tue ler km posing sakan..bukan senang nak amek gambar kat atas bukit nie..hehe..Nasib ler pose dan rayer dah lepas..kalu x nak gak aku join tengok anak bulan kat Bukit Larut nie..hua..hua..!!!..dalam pukul 12.00 tgh km pun turun..tp time turun nie aku rase ting tong (pening) cket ar..may be aku dalam Jeep tue dah jd ikan sardine dalam tin kot..sempit gler Jeep tue..tp x per best pengalaman nie..!!!

Pas tue kami pegi tempat untuk berendam plak iaitu Busmese Pool (Batu Hampar)..yg excited sgt nk berendam nie kak farah n keynah ler..may b diorg nie dh lamer x jumper air kot..hehe (jgn mare ye anak dara 2 owg nie)..mandi ler sepuas2 hati korang sebelum korang dimandikan..sebenarnyer aku pun excited gak tp oleh sebab ting tong aku x brapa nak hilang lagi so aku rendam kaki pun dah memadailah..kak min plak jd pemerhati dan penjaga kami…biasa ar dah jalan2 nie perut pun berkeroncong..nasib baik ler der seorang yang berprihatin dikalangan kami berempat nie..thanx kak farah coz bw nasi ayam…tau2 jer kami nie kelaparan..!!

Seterusnyer sebelum pulang kami singgah Ke Taman Tasik Taiping..dah sampai sini kami x lepaskan ar peluang naik itik..Itik nie bukan sebarang itik tau itik nie pandai mengayuh…so kami pun mengayuh ler itik nie ke tengah tasik lebih kurang setengah jam..sampai crump ler gak kaki aku ngan kak min..(x pe2 kat umah nant kiter blik urut yer)..!!..kaki kak farah n keynah aku x tau ar crump ke x…sbb aku tgk diorg steady jer..may b diorg dah practice kot maser berendam tadi hehe…!!pas tue kami pun blik ler..

GOOD BYE TAIPING..!!

No comments:

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...