Monday, April 1, 2013

1st Trial..Karipup berinti "kentang + keledek + ayam"

Resepi pertama percubaanku kali nie...ialah "KARIPAP"..dah lamer benor dalam ati ni nk bt..tp asyik x berkesempatan je...biasalah nak bt kuih nie agak "complicated" lah jgkan (nk plak org yg baru blaja cam aku nie)..tp disebabkan mr hubby aku teringin nk makn..aku try la bt jg walaupun x  se "terror" maner pon..hehe..!!

 Doh kulit karipap yg telah siap diuli..(lenggoh tangan den)

 inti karipap yang telah siap dimasak...

 Karipap yg telah siap di kelim...(attn : kelim oleh acuan)..hehe

karipap yang telah siap di goreng


aku dapt siapkan 43 biji karipap dalam tempoh 1 jam 30 minit..dan dalam mase sehari karipap nie laku cam goreng pisang panas...nyum..nyum..(yang paling aku seronok mr hubby n mak aku kata karipap nie sodap)..!!! alhamdulilah..nnt nk try wt karipap berinti daging plak..!!!insyallah..byeeee

9 comments:

Zon Jawi said...

wah...terror nya sue...pasni k.ida nk tempah klu opis ada smbut besday sesapa nnt...

SUHANA said...

huhu...br blajar la kak ida...kelim pon guna acuan..x pandai nk klim sendiri....

Unknown said...

awat sue x follow kumar pun..... sedih2.......

Unknown said...

awat sue x follow kumar pun sedih2........

Namikaze Minato said...

karipap inti kambing grill xde ker sususu???? hahaha #kumar sedih le sapa nak pujuk.... hahaha

SUHANA said...

uiks permintaa yg tggi tue en namikaze..gud idea tue..akan dipertimbangkan pembuatannyer..hikhik

SUHANA said...

kumar akan dipujuk dikemudian hari..hehe

Unknown said...

fuyooo..terernyaa buat karipap..mesti sedapp..nmpk pun dh tau..nti bwk la mai umah kami..hihi

SUHANA said...

Memg nk bw..tp telah dihabiskan oleh ayah n ibu safiyya...huhu

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...