Sunday, November 4, 2012

MeNu Di HuJuNg MiNgGu

This week x der pon jemputan kenduri..nk g jejalan pon ujan jerk..so duk umah bersama insan2 yg tersayang...(cewah)..:)..hmm..so kalo duk umah skali skala nie perut asyik nk makan jer ler..so per dlm peti ais akan diselongkar..hehe..!!

Sebenarnya entri kali nie juz aku nk "share" menu yg aku bt hujung miggu baru2 nie..camner ler mood aku terajin utk msk nie dtg..may be dah borink kot asyik makan kat luar..so kadang2 nk gak rasa makan air tangan sendiri..hmm so aku planning ler dlm kepala otakku ni nk msk masakan yg seringkas yg habis..asalkan kenyang dimakan..!!! nyummi

Pagi sabtu..sesudah subuh dengan semangat Master Chef aku memulakan langkahku dengan memasak masakan yg boleh dimakan  sehingga tghari nnt..Menunya ialah ***i **M**..(kalo pandai sila isi huruf yg bertanda *) hehe.."VERY SIMPLE".. menu first dah settle..aminn

Ptg sabtu plak usben aku  tringin nk makn rendang daging..bahan2 sumer dah der (balance bahan aku masak rendang ayam Raya Haji br nie fresh lg)..tp tetiba satu bahan plak ter "miss"..hmmm terbantut ler semangat aku nk msk rendang..nk g beli bahan tue..malas nk kuar..sebab ujan rintik2 semakin lebat membasahi bumi..so aku terpaksa hold dulu niat nk makan rendang ari tue..(cian my usben)..!!

Pagi ahad..ok bahan nk msk rendang sumer dh ready..usben aku g kedai Rosaniza beli bahan yg ter "miss" tue..so alhamdulilah jd jg ler rendang aku yg x seberapa nie..tp syok gak ader org puji sedap..(Yes Semangat Master Chef kian membara)..hehe

Ishk time2 ujan2 nie ler plak cam2 aku teringin nk makan..buka2 peti ais der Ubi Keledek..ting..buah fikiran ku menampakkan mentolnya..aku nk buat cucur yg berasaskan keledek..!!! kalo makan time ujan nie..alangkah nikmatnya..nyum..nyum...!!

(nie ler menu yg sempat dimasak oleh aku)

 Nasi Lemak "Intan Payung"

 Rendang Daging "Tanjung Berembang"

Cek Molek "Comel"

Setiap nama masakan nie der history sendiri :

a) Nasi Lemak "Intan Payung" : Nasi Lemak nie aku masak ngan penuh kasih sayang ..kui..kui

b) Rendang Daging "Tanjung Berembang" : Daging nie aku dapat dari mak aku yg tinggal di Kg Tanjung Berembang

c) Cek Molek "Comel" : Cek Molek nie comel cam tuan punya menu yg membikinnya..hehe

"SELAMAT MENJAMU SELERA"


p/s : Thanx ayah coz menjaga adik sepanjang ibu memasak di dapur...hehe :)
         




3 comments:

SUHANA said...

Kalo rajin,,komen le yer..heeh

Fieda said...

kena letak resepinyer...baru boleh try wat...and komen..

SUHANA said...

Lor lper la plak...kalo nk kene byr ler pengerasnyer..hihi

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...