Sunday, November 11, 2012

Hari Kebudayaan 2012

Pejabat Daerah dan Tanah SPS mengadakan majlis Hari kebudayaan 2012..syok jg majlis nie..cam2 program diadakan...aku der la jg join cket2 program nie..di antara program2 yg aku join ialah lipatan kain batik..kupas apple..congkak..walaupon sume ni kemenangan bukan berpihak pd aku..tp i'm very hepy..coz de benda lain yg bt aku hepy..hehe..

Di samping aku join program2  yg dianjurkan..aku menyelit seketika di gerai PUSPSNITA..kat gerai tue aku try menjual makanan2 ringan.."share partner" aku ialah kak ida, kak pidah, n wahida..pada permulaan gerai dibuka bisnes krg memberangsangkan..mood utk trus berniaga kian luntur coz kepanasan yg kian memuncak kat gerai tue..tp alhamdulilah slps penamat acara "Lucky Draw"..ramai org berduyun2 keluar dr dewan..so gerai kami menjadi tumpuan org...alhamdulilah hasil jualan kami habis dengan licinnya...(nnt aku cter ape aku n partner aku jual..tp sygnyer aku x sempat nk amik gambar..hmm..)

Nie sebahagian gambar yang sempat di jadikan kenangan bt selamanya..


ishk asyik die jer jalan..bile turn aku plak nie....huhuhu
jual2..saper cepat die dpt...
Lipatan kain batik aku bt..
Saper ler entiti di belakang saudara2 cun kt nie..hehe
bakal2 mentara akan datang
The Great Advertising..wakaka
Sebahagian org2 kuat disebalik tabir gerai PUSPANITA
Banner Kreatif idea dr org yg kreatif jg...
Pemain congkak yg tegar
bakal2 ahli sumo PDTSPS

sayangnyer ank ibu nie...hehe
Pandainyer anak ibu bt karipap kata cc pd anknyer pidah...
tggl 2 jer lg..kata kak ida kpd semua..2 tue x taw ler pe maksudnyer...hehe
Per le yg di kelebek kak ida n kak pidah tue...yg kat tgh tue sekadar gambar hiasan jer..hehe
Mak2 Dara n Bakal Mak Dara yg masuk lipatan kain batik
Ngantuk ke adik...


 Antara barang jualan di gerai PUSPANITA :

a) Kak Syida : kek batik..mee rebus...(sedap oooooo kek n mee kak ida bt..)

b) Sue            : Aiskrim Malaysia..Puding jagung (sedap ke x sedap kene tnye org yg makan)

c) Wahida      : Kerongsang " Brouch" (cantik taw..)

d) Kak Fidah : Tolong kami..thanx kak fidah..(Tahniah kak pidah dpt no.2 kupas Apple)...pas nie ley tlg sue kupas bawang plak...hehe


2 comments:

Fieda said...

wow...seronoknyer...

SUHANA said...

of course le kak pidah seronok..dpt wang tunai ler katakan..hehe..thniah yer kak pidah..

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...