Sunday, November 22, 2009

Kursus Bina Insan di Cameron Highlands


Aku bru je bru blik dari Cameron minggu lpas (16 - 18 nov 2009) ..aku g sane bkan sajer2 nk mkn angin ataupun ber'njoy'..tp aku ke sana ngan satu mission yg amat penting bgku..pd mulanya memg ler niatku ke sana nk release tension coz dpt gak aku menghirup udara yg segar di samping melihat keindahan alam yg terbentang luas..namun dengan kepadatan jadual kursus terpksa la ku luperkan jer niatku seketika..

Ari 1st aku kat saner x der ler borink sgt coz dlam program tue ramai gak peserta yg aku kenal xpecially keynah n Sarah..kat saner aku menginap kat Hotel de'La Fern..ok gak hotel nie..so good n so nice..makanan pun memg sedap..sampai aku rasakan badan semakin bertambah naik..hehe
nasib baik program nie 3 ari jer..kalu sebulan aku kat cni grenti aku jd ahli sumo yg paling gempaq..huhu.

Tapi kat cni aku bukan nk cter pasal aku kat sane..tp aku nk 'share' tentang pengisian program yg aku hadiri nie..Kursus Bina Insan..kursus nie memg byk memberi kesedaran n keinsafan dlm diri aku..dlam diri org lain aku x tau ler..hik3..walaupun tempoh kursus nie agak singkat namun segala info yg aku dpt memg membawa kesan yg mendalam dlm diri aku..

Kat cni aku dpt rasakan..aku terlalu dekat ngan Maha Pencipta..aku dpt mengenali diri aku yg sebenar..aku dapt merasakan hidp nie hnya satu perjuangan sebelum kita mengadapNya..paling aku sedih ialah dlm slot Wasiat Iman..dlm slot nie..aku ngan pesrta lain dikehendaki menulis wasiat pada org tersayang..memg selama ini kt agak leka ngan hal2 duniawi..kdg2 tanpa kt sedari dan kt hampir terluper pd org tlh yang byk berjasa pada kt..!!..dlm wasiat tue sempat juga aku coretkan beberapa rangkap ayat yg telah aku kupaskan khas wat mak, abah n adik2 ku yg tersayang..!!(per yg tercoret dlm warkah tu biarlah rahsia).

Tidak aku nafikan sambil ku leka menganyam ayat-ayat wasiat untuk di tuliskan dalam lembaran helaian kertas putih nie..air mataku menitis ke bumi sambil imaginasiku menyingkap kesalahan lampau yang telah aku lakukan samada sengaja ataupun sebaliknya pada ibubapaku yang telah memberikan sepenuh kasih sayang mereka kepadaku..Insyallah dengan berbekalkan ilmu yg kuperolehi dr cni..akan ku praktikan dlm diriku untuk menjadi seorg anak yang dpt memberi kebanggaan dan kebahagian wat mak ayah aku..Aminn...

p/s : Nie ler mission aku..mencari identiti diriku (walaupun samakin samar namun still aku dapat kecapi)

1 comment:

ayie said...

ue..anda telah ditag..sila buat yea..

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...