Thursday, June 14, 2012

Harapan dan Impian

Pejam celik..pejam celik..sedar x sedar umor aku pon dah hampir menjangkau hujung 20 an..br rasenyer aku amik SPM..dpt result..parents aku hantar aku daftar poli..study hard kat poli..pengalaman susah senang ngn member2 spjg aku kat Jb..berjauhan ngan femily..graduate..pastu keje partime kat kedai gambar..smbg keje plak sbg penjawat awam..sehinggalah aku berkahwin..pregnant...dan dpt sorg puteri yang byk jg ragamnyer..hehe (pjg betui kan live story aku nie)..hmm tp dlm hidup nie..aku rase smkin lame hidup di dunia nie..semakin byk cabaran yg perlu ditempuhi..!!!


Susah senang seseorg itu depend pd usaha yg dilakukan nyer..semakin byk cabaran yg dtg semakin tinggilah usaha yg perlu dipertingkatkan agar kt dpt bersaing dengan dunia yg penuh pelbagai ragam..hmmm kalo sesuatu keje tue kt wat like 'SNAIL'..of course la kt x kemane kan..?? for example la kan..bgn tdo lewt..mandi lewt..wt pe2 keje serba serbi lembab ler..camaner ler kt nk kehadapn..x ley nafikan la..kdg2 aku pon cam tue jg..hehe..so from now aku kene muhasabah diri sendiri la..!!

Bile bc megazine ke,surf internet ke @ pe2 le bhn yg dirasekan ade info..aku respect tui ngan wanita2 yg berkerjaya..muda2 lg..dh ader aset sendiri..semangat diorang kuat kan..berani amik risiko..dan x mudh give up..aku amat bersyukur pd ALLAH SWT dengan rezeki yg telah dilimpahkan_NYA pada aku n family aku..sbg hambanye aku mohon aku agar diberi semangat utk terus menerus berjuang sehingga lah aku menjadi salah sorg wanita yg berjaya di MALAYSIA nie..insyallah (nie sekadar impian dulu).


DOA..DOA..DOA..dan terus berdoa..hanya dengan DOA..USAHA dan TAWAKAL  sahaja impian yg kt impikan akan tercapai..aku berharap agar SUAMI, ANAK N FEMILY aku akn bg moral support utk merealisasikan impian wanita seperti aku nie.!!



No comments:

Raya Aidilfitri Tahun 2021..Raya dalam keadaan pendemik

 Assalamualaikum.. Sambutan Aidilfitri yang agak sedih tahun ini..sudah 2 tahun kami beraya dalam keadaan pendemik yang semakin meruncing..r...